Bilans:Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku 2013 oraz sporzadzanie sprawozdania finansowego

Termin szkolenia: 22.02. 2014 r.,

Godz. 9.00-15.00

Miejsce szkolenia: Kraków, ul. Józefa 26/28

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ogólnymi zasadami sporządzania: bilansu rocznego  z działalności w organizacji NGO oraz sprawozdania finansowego, zgodnie z obowiązująca Ustawą o działalności pożytku publicznym i wolontariacie.

Grupy docelowe: Szkolenie adresujemy do pracowników działów księgowości, głównych księgowych, specjalistów ds. księgowości, asystentów księgowych, doradców podatkowych, oraz pracowników biur rachunkowych.

PROGRAM:  

1. Obowiązek stosowania Ustawy o rachunkowości w organizacjach pozarządowych.

2. Terminy związane z zamknięciem ksiąg i przygotowaniem sprawozdania

finansowego.

3. Kto odpowiada za prawidłowość sporządzenia sprawozdania finansowego

i obszar tej odpowiedzialności w organizacjach pozarządowych:

a) organ nadzorujący

b) kierownik jednostki

c) główny księgowy

4. Jakie organizacje podlegają obowiązkowemu badaniu sprawozdań finansowych.

5. Inwentaryzacja w organizacji pozarządowej

a) dokumenty związane z inwentaryzacją

b) metody inwentaryzacji

c) terminy przeprowadzenia inwentaryzacji

d) rozliczenie niedoborów i nadwyżek

6. Wycena na dzień bilansowy

a) działalność odpłatna

b) działalność gospodarcza

7. Elementy sprawozdania finansowego uproszczonego dla organizacji nieporwadzącej działalności gospodarczej i rozbudowanego dla organizacji prowadzącej działalność gospodarczą.

a) bilans

b) rachunek zysków i strat

c) informacja dodatkowa

8. Sprawozdanie merytoryczne z działalności jednostki

9. Zdarzenia gospodarcze mogące sprawić trudność w ich ujęciu w księgach

rachunkowych:

a) różnice kursowe

f) przychody i koszty przyszłych okresów

10. Deklaracje roczne i zeznania CIT8 z załącznikami wymaganymi w organizacjach pozarządowych.

 Trener: ALDONA GIBALSKA- Wysokiej klasy specjalista z dziedziny rachunkowości i podatków, wieloletni praktyk w prowadzeniu podmiotów ekonomii społecznej. Trener z zakresu rachunkowości, rachunkowości budżetowej, podatków i finansów dla instytucji budżetowych, podmiotów gospodarczych i NGO. Autorka wielu publikacji. Wykładowca akademicki z zakresu zarządzania finansami. Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Fundacji dla Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wiceprezes Fundacji badań nad życiem i twórczością Heleny Modrzejewskiej, Członek Zarządu Małopolskiego Centrum Finansów i Rachunkowości sp. z o.o.

Zasady uczestnictwa: Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy

Formularz zgłoszeniowy-Bilans-22.02.2014 (DOC)

i przesłać na adres: szkolenia@mcfir.pl oraz dokonać wpłatę.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:

- 1 osoba – 250 zł Brutto

- 2 osoby z jednej firmy/organizacji – 210 zł/os. Brutto

Cena obejmuje:

- koszt  uczestnictwa w zajęciach,

- materiały szkoleniowe,

- zaświadczenie uczestnictwa,

- bufet kawowy w czasie szkolenia.

KONTAKT:

e-mail: szkolenia@mcfir.pl, Tel. 698 981 160

 

Skorzystaj z promocji dla nowych klientów!
NOWO POWSTAŁE FIRMY. Nasza spółka dla nowopowstałych firm oferuje progresywny cennik świadczenia usług oparty o ilość dokumentów księgowych. Rozwiązanie ma tę zaletę, że wraz z rozwijaniem przez Państwa firm, a co za tym idzie zwiększaniem się ilości dokumentów zmienia się cena obsługi księgowej. Jednocześnie w początkowej fazie działalność ponosicie Państwo minimalne koszty.

szczegóły promocji