Termin szkolenia: 22.02. 2014 r.,
Godz. 9.00-15.00
Miejsce szkolenia: Kraków, ul. Józefa 26/28
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ogólnymi zasadami sporządzania: bilansu rocznego z działalności w organizacji NGO oraz sprawozdania finansowego, zgodnie z obowiązująca Ustawą o działalności pożytku publicznym i wolontariacie.
Grupy docelowe: Szkolenie adresujemy do pracowników działów księgowości, głównych księgowych, specjalistów ds. księgowości, asystentów księgowych, doradców podatkowych, oraz pracowników biur rachunkowych.
PROGRAM:
1. Obowiązek stosowania Ustawy o rachunkowości w organizacjach pozarządowych.
2. Terminy związane z zamknięciem ksiąg i przygotowaniem sprawozdania
finansowego.
3. Kto odpowiada za prawidłowość sporządzenia sprawozdania finansowego
i obszar tej odpowiedzialności w organizacjach pozarządowych:
a) organ nadzorujący
b) kierownik jednostki
c) główny księgowy
4. Jakie organizacje podlegają obowiązkowemu badaniu sprawozdań finansowych.
5. Inwentaryzacja w organizacji pozarządowej
a) dokumenty związane z inwentaryzacją
b) metody inwentaryzacji
c) terminy przeprowadzenia inwentaryzacji
d) rozliczenie niedoborów i nadwyżek
6. Wycena na dzień bilansowy
a) działalność odpłatna
b) działalność gospodarcza
7. Elementy sprawozdania finansowego uproszczonego dla organizacji nieporwadzącej działalności gospodarczej i rozbudowanego dla organizacji prowadzącej działalność gospodarczą.
a) bilans
b) rachunek zysków i strat
c) informacja dodatkowa
8. Sprawozdanie merytoryczne z działalności jednostki
9. Zdarzenia gospodarcze mogące sprawić trudność w ich ujęciu w księgach
rachunkowych:
a) różnice kursowe
f) przychody i koszty przyszłych okresów
10. Deklaracje roczne i zeznania CIT8 z załącznikami wymaganymi w organizacjach pozarządowych.
Trener: ALDONA GIBALSKA- Wysokiej klasy specjalista z dziedziny rachunkowości i podatków, wieloletni praktyk w prowadzeniu podmiotów ekonomii społecznej. Trener z zakresu rachunkowości, rachunkowości budżetowej, podatków i finansów dla instytucji budżetowych, podmiotów gospodarczych i NGO. Autorka wielu publikacji. Wykładowca akademicki z zakresu zarządzania finansami. Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Fundacji dla Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wiceprezes Fundacji badań nad życiem i twórczością Heleny Modrzejewskiej, Członek Zarządu Małopolskiego Centrum Finansów i Rachunkowości sp. z o.o.
Zasady uczestnictwa: Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy
Formularz zgłoszeniowy-Bilans-22.02.2014 (DOC)
i przesłać na adres: szkolenia@mcfir.pl oraz dokonać wpłatę.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
- 1 osoba – 250 zł Brutto
- 2 osoby z jednej firmy/organizacji – 210 zł/os. Brutto
Cena obejmuje:
- koszt uczestnictwa w zajęciach,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie uczestnictwa,
- bufet kawowy w czasie szkolenia.
KONTAKT:
e-mail: szkolenia@mcfir.pl, Tel. 698 981 160